שם הקורס: אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת
מק"ט הקורס: 6-2-281217

  • סילבוס
  • שיעורים מצולמים
  • מאמרים ומצגות
  • ספרות וביבליוגרפיה

מטרת הקורס

חשיפה והכרת אסטרטגיות למידה שונות בתחום הבנת הנקרא, ההבעה בכתב, פיתוח למידה עצמאית ועוד.

מתכונת הקורס

1. טכניקות לשיפור תהליכי הלמידה
2. זיהוי סוגי לקויות
3. בניית תוכנית למידה מותאמת
4. הענקת כלים חיוניים לעבודה עם התלמידים , עבודה פרטנית או בקבוצות .

• פיתוח מודעות למושג אסטרטגיות למידה וחשיבותן.
• הבחנה בין הוראה מתקנת ספציפית לאסטרטגיות למידה.
• הכרת אסטרטגיות למידה שונות כולל אלו המאפיינות את הסטודנט עצמו.
• הכרת דרכי הקנייתן של אסטרטגיות למידה שונות בתחום הבנת הנקרא וההבעה בכתב.
• פיתוח למידה עצמאית בעזרת שימוש נכון באסטרטגיות הלמידה והטמעת את המושג "מטה-קוגניציה" הלכה למעשה.
• איתור מוקדי קושי של תלמידים שונים כולל לקויות למידה ובניית תכנית מותאמת לכל אחת מהלקויות.

שיעורים מצולמים

רותי דקל - שעור ראשון

ססמא לצפייה: yehida

רותי דקל - שיעור שני

ססמא לצפייה: yehida

רותי דקל - שיעור בונוס

ססמא לצפייה: yehida33

ספר הקורס + מאמרים ומצגות בחלוקה לפי מרצים

מהי הוראה מתקנת
מהי הוראה מתקנת, חלק 2
מידע בסיסי על לקויות למידה
אסטרטגיות למידה – הגדרות מטח
בניית שפה משותפת
המודל ההתפתחותי של FRITH (1985)
סגנונות למידה
שאלון לאיתור סגנון למידה
סיפורו של הנשר
תמונה 1
תמונה 2
תכנון זמן יעיל
ארגון סביבה לימודית
איך לבנות אסטרטגיה עם מודל SWOT?
איך לבנות אסטרטגיה עם מודל SWOT, חלק ב'
בית הספר בעידן שלפני המבול
הצלחה כדרך חיים
תפקודי לומד עיקריים במאה ה- 21
תפקודי לומד במאה ה-21 – למידה משמעותית
תמונה 3
טקסונומיות חשיבה וסדר חשיבה גבוה
גלי המוח והפרעת קשב
מחוון- תכנון והערכת למידה משמעותית ותפקודי לומד בשיעור
מחוון- תכנון והערכת למידה משמעותית ותפקודי לומד בשיעור – טבלה
מעגל הלמידה ועקרונות תכנון שיעור מיטבי
חיזוק האוריינות בטכנולוגיה
"כולנו אל מול לקות הלמידה"
12 צעדים שיובילו להעצמת תחושת המסוגלות של התלמידים
דילמות והערכה בית- ספרית
סדנא בנושא הבנת הנקרא ופיצוח שאלות
מיומנויות ואסטרטגיות למידה – תיאוריה ויישום
מיומנויות וממדי הבנה

הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה
היחידה ללימודי חוץ
עריכה והפקה : ד"ר האני זיאדה
2018, כל הזכויות שמורות.

ביבליוגרפיה

ד"ר עמליה בר-און, 2010 .מודל התפתחותי ברכישת הקריאה בעברית
Diana L. Treahy and Susan P. Gurganus, 2010, מודלים עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
Research Clips and Briefs, NCTM, 2007, מאפייני תלמידים בעלי קשיים במתמטיקה ואסטרטגיות יעילות לטיפול בהם
מהן אסטרטגיות למידה, ד"ר נעמי וורמברנד
המודל ההתפתחותי של FRITH, 1985
מנה של חשיבה טובה, יורם הרפז
מטה קוגניציה שיפוטית, ינון היימן, עו"ד פסיכולוג.
לקות למידה לא מלולית (NLD ) בגיל ההתבגרות ובבגרות, דר' גילדה פלטי, פסיכולוגית, מומחית לאבחון וטיפול בליקויי למידה.
תלמידים עם צרכים חינוכיים מיוחדים והכיתה ההטרוגנית: סוגיות אתיות, עירית כהן, מורה מתקנת ומאבחנת דידקטית
ליקויי למידה ורכישת שפה שניה – הגדרה ומאפיינים, עירית כהן M.A
על לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז ואינטליגנציה, חנה דויד
תשע דרכים לקדם תלמידים המתקשים במושגי יסוד במתמטיקה, Marilyn Burns (2007)
מאפייני תלמידים בעלי קשיים במתמטיקה ואסטרטגיות יעילות לטיפול בהם, Research Clips and Briefs, NCTM, 2007
איפיוני למידה וחשיבה של תלמידים "חלשים" במתמטיקה, ד"ר רוני קרסנטי פרופ' אברהם הרכבי
Prospective Risk Factors and Treatment Outcomes Among Adolescents in DATOS-A, Elisha R. Galaif, Yih-Ing Hser, Christine E. Grella ,Vandana Joshi
בעיות פסיכולוגיות בתכנית הלימודים, מנקוביץ א.
לקראת חינוך לצפייה ביקורתית בישראל, מרכוס א
מהי לקות למידה – מאפיינים
מפגש מבוא
מהן הצלחות וכיצד ניתן ללמוד מהן?
תיפקודים ניהולים
קשב וריכוז
50 דרכים להתמודדות בכיתה עם ילדי ADHD/ADD

Call Now Button